Perustaitotyƶpajat

Perustaitotyƶpajat

MitƤ perustaitoja sisƤllytƤt opetukseesi?
hanketyƶssƤ kaikkia
opiskelutaitoja, vuorovaikutustaitoja, osallisuuden taitoja
jonkun verran digitaitoja
Lukeminen, kirjoittaminen, luetun ja puhutun ymmƤrtƤminen, puhuminen
atk, matematiikka, suomi
atk, opiskelutaitoja, suomen ja englannin kielen perustaitoja ym.
vuorovaikutustaitoja
tietoisesti, suunnitellusti enimmƤkseen TVT:tƤ
TVT, matikka, luku- ja kirjoitustaito
Lukeminen, kirjoittaminen, numerotaidot
ei mitƤƤn

 

MissƤ perustaidoissa opiskelijoillasi on erityisiƤ puutteita ja millaisia puutteet ovat?
kaikissa
opiskelussa vaadittava luku- ja kirjoitustaitoa, opiskelutekniikka, ajankƤyttƶ…..
riippuu ihan ryhmƤstƤ ja senkin sisƤllƤ yksilƶstƤ. Puutteita on digitaidoissa, lukemisen nopeudessa, kirjoittamisessa
Lukeminen, kirjoittaminen, luetun ja puhutun ymmƤrtƤminen, puhuminen, puutteet ovat moninaiset.
matematiikka , suomenkieli, atk
opiskelutaidot, atk, suomi, englanti
kuuntelutaidot tuppaavat haastamaan
tvt-perusasioissa monilla isoja puutteita, myƶs erilaisten taulukoiden, aikajanojen ym. tulkinta ja sanoittaminen monelle vaikeaa. Tiedonhaku!
kaikissa harjaantumattomuutta, osalla oppimisen vaikeutta
Lukeminen,Ā  kirjoittaminen
ei mitƤƤn

 

MistƤ asioista haluaisit keskustella tilaisuudessa muiden opettajien kanssa?
Mahdollisuudet polutteluun oppilaitosten ja koulutusten raja-aitojen yli.
MitƤ taitoja edellytetƤƤn ja millƤ tasolla taitojen tulisi olla? HyvƤksi havaittujen menetelmien ja materiaalin pohdintaa
siitƤ, ettƤ saataisiin selkeƤt kurssisisƤllƶt suomen kielen opettamiseen peruskoulussa, ops on hyvƤ perusta, mutta se tarvitsee tarkentamista
Tarpeellisen kieliopin mƤƤrƤ suhteessa toimivaan kielitaitoon
kaikesta
Miten opetat suomea ja englantia eri tasoisille opiskelijoille huomioiden heidƤn alaansa samassa ryhmƤssƤ?
Perustaitojen mƤƤrittely ja sisƤllƶt
LisƤƤ ajatusta siihen, miten perustaitoja voisi tuoda enemmƤn ja systemaattisemmin kaikkien aineiden kaikkeen opetukseen.
kokonaisuuksista, miten taitoja harjoitellaan kehƤmƤisesti ja syventƤen
Miten voidaan oppia suomenkielieltƤ tehokkaammin/nopeammin
kuuntelu riittƤƤ, kiitos

 

Digikartoitus yhteenveto Tavastia

 

RyhmƤtyƶ: Oppimistekoverbit

 

MitƤ oppimistekoja A2.1-tason opiskelija tekee pƤivƤn aikana?

 

MitƤ hƤn ei tee?

 

Perusopetuksen vuosiluokkien 7-9 arviointikriteerit kaikille arvosanoille:

JyvƤskylƤn kaupungin perusopetuksen osaamisen kehittƤminen POSKE.