Perustaitotyƶpajat
MitƤ perustaitoja sisƤllytƤt opetukseesi? |
hanketyƶssƤ kaikkia |
opiskelutaitoja, vuorovaikutustaitoja, osallisuuden taitoja |
jonkun verran digitaitoja |
Lukeminen, kirjoittaminen, luetun ja puhutun ymmƤrtƤminen, puhuminen |
atk, matematiikka, suomi |
atk, opiskelutaitoja, suomen ja englannin kielen perustaitoja ym. |
vuorovaikutustaitoja |
tietoisesti, suunnitellusti enimmƤkseen TVT:tƤ |
– |
TVT, matikka, luku- ja kirjoitustaito |
Lukeminen, kirjoittaminen, numerotaidot |
ei mitƤƤn |
MissƤ perustaidoissa opiskelijoillasi on erityisiƤ puutteita ja millaisia puutteet ovat? |
kaikissa |
opiskelussa vaadittava luku- ja kirjoitustaitoa, opiskelutekniikka, ajankƤyttƶ….. |
riippuu ihan ryhmƤstƤ ja senkin sisƤllƤ yksilƶstƤ. Puutteita on digitaidoissa, lukemisen nopeudessa, kirjoittamisessa |
Lukeminen, kirjoittaminen, luetun ja puhutun ymmƤrtƤminen, puhuminen, puutteet ovat moninaiset. |
matematiikka , suomenkieli, atk |
opiskelutaidot, atk, suomi, englanti |
kuuntelutaidot tuppaavat haastamaan |
tvt-perusasioissa monilla isoja puutteita, myƶs erilaisten taulukoiden, aikajanojen ym. tulkinta ja sanoittaminen monelle vaikeaa. Tiedonhaku! |
– |
kaikissa harjaantumattomuutta, osalla oppimisen vaikeutta |
Lukeminen,Ā kirjoittaminen |
ei mitƤƤn |
MistƤ asioista haluaisit keskustella tilaisuudessa muiden opettajien kanssa? |
Mahdollisuudet polutteluun oppilaitosten ja koulutusten raja-aitojen yli. |
MitƤ taitoja edellytetƤƤn ja millƤ tasolla taitojen tulisi olla? HyvƤksi havaittujen menetelmien ja materiaalin pohdintaa |
siitƤ, ettƤ saataisiin selkeƤt kurssisisƤllƶt suomen kielen opettamiseen peruskoulussa, ops on hyvƤ perusta, mutta se tarvitsee tarkentamista |
Tarpeellisen kieliopin mƤƤrƤ suhteessa toimivaan kielitaitoon |
kaikesta |
Miten opetat suomea ja englantia eri tasoisille opiskelijoille huomioiden heidƤn alaansa samassa ryhmƤssƤ? |
Perustaitojen mƤƤrittely ja sisƤllƶt |
LisƤƤ ajatusta siihen, miten perustaitoja voisi tuoda enemmƤn ja systemaattisemmin kaikkien aineiden kaikkeen opetukseen. |
– |
kokonaisuuksista, miten taitoja harjoitellaan kehƤmƤisesti ja syventƤen |
Miten voidaan oppia suomenkielieltƤ tehokkaammin/nopeammin |
kuuntelu riittƤƤ, kiitos |
Digikartoitus yhteenveto Tavastia
RyhmƤtyƶ: Oppimistekoverbit
MitƤ oppimistekoja A2.1-tason opiskelija tekee pƤivƤn aikana?
MitƤ hƤn ei tee?
Perusopetuksen vuosiluokkien 7-9 arviointikriteerit kaikille arvosanoille:
JyvƤskylƤn kaupungin perusopetuksen osaamisen kehittƤminen POSKE.