Perustaitotyƶpajat
| MitƤ perustaitoja sisƤllytƤt opetukseesi? |
| hanketyƶssƤ kaikkia |
| opiskelutaitoja, vuorovaikutustaitoja, osallisuuden taitoja |
| jonkun verran digitaitoja |
| Lukeminen, kirjoittaminen, luetun ja puhutun ymmƤrtƤminen, puhuminen |
| atk, matematiikka, suomi |
| atk, opiskelutaitoja, suomen ja englannin kielen perustaitoja ym. |
| vuorovaikutustaitoja |
| tietoisesti, suunnitellusti enimmƤkseen TVT:tƤ |
| – |
| TVT, matikka, luku- ja kirjoitustaito |
| Lukeminen, kirjoittaminen, numerotaidot |
| ei mitƤƤn |
| MissƤ perustaidoissa opiskelijoillasi on erityisiƤ puutteita ja millaisia puutteet ovat? |
| kaikissa |
| opiskelussa vaadittava luku- ja kirjoitustaitoa, opiskelutekniikka, ajankƤyttƶ….. |
| riippuu ihan ryhmƤstƤ ja senkin sisƤllƤ yksilƶstƤ. Puutteita on digitaidoissa, lukemisen nopeudessa, kirjoittamisessa |
| Lukeminen, kirjoittaminen, luetun ja puhutun ymmƤrtƤminen, puhuminen, puutteet ovat moninaiset. |
| matematiikka , suomenkieli, atk |
| opiskelutaidot, atk, suomi, englanti |
| kuuntelutaidot tuppaavat haastamaan |
| tvt-perusasioissa monilla isoja puutteita, myƶs erilaisten taulukoiden, aikajanojen ym. tulkinta ja sanoittaminen monelle vaikeaa. Tiedonhaku! |
| – |
| kaikissa harjaantumattomuutta, osalla oppimisen vaikeutta |
| Lukeminen,Ā kirjoittaminen |
| ei mitƤƤn |
| MistƤ asioista haluaisit keskustella tilaisuudessa muiden opettajien kanssa? |
| Mahdollisuudet polutteluun oppilaitosten ja koulutusten raja-aitojen yli. |
| MitƤ taitoja edellytetƤƤn ja millƤ tasolla taitojen tulisi olla? HyvƤksi havaittujen menetelmien ja materiaalin pohdintaa |
| siitƤ, ettƤ saataisiin selkeƤt kurssisisƤllƶt suomen kielen opettamiseen peruskoulussa, ops on hyvƤ perusta, mutta se tarvitsee tarkentamista |
| Tarpeellisen kieliopin mƤƤrƤ suhteessa toimivaan kielitaitoon |
| kaikesta |
| Miten opetat suomea ja englantia eri tasoisille opiskelijoille huomioiden heidƤn alaansa samassa ryhmƤssƤ? |
| Perustaitojen mƤƤrittely ja sisƤllƶt |
| LisƤƤ ajatusta siihen, miten perustaitoja voisi tuoda enemmƤn ja systemaattisemmin kaikkien aineiden kaikkeen opetukseen. |
| – |
| kokonaisuuksista, miten taitoja harjoitellaan kehƤmƤisesti ja syventƤen |
| Miten voidaan oppia suomenkielieltƤ tehokkaammin/nopeammin |
| kuuntelu riittƤƤ, kiitos |
Digikartoitus yhteenveto Tavastia
RyhmƤtyƶ: Oppimistekoverbit
MitƤ oppimistekoja A2.1-tason opiskelija tekee pƤivƤn aikana?

MitƤ hƤn ei tee?

Perusopetuksen vuosiluokkien 7-9 arviointikriteerit kaikille arvosanoille:
JyvƤskylƤn kaupungin perusopetuksen osaamisen kehittƤminen POSKE.





