Perustaitotyöpajat
Mitä perustaitoja sisällytät opetukseesi? |
hanketyössä kaikkia |
opiskelutaitoja, vuorovaikutustaitoja, osallisuuden taitoja |
jonkun verran digitaitoja |
Lukeminen, kirjoittaminen, luetun ja puhutun ymmärtäminen, puhuminen |
atk, matematiikka, suomi |
atk, opiskelutaitoja, suomen ja englannin kielen perustaitoja ym. |
vuorovaikutustaitoja |
tietoisesti, suunnitellusti enimmäkseen TVT:tä |
– |
TVT, matikka, luku- ja kirjoitustaito |
Lukeminen, kirjoittaminen, numerotaidot |
ei mitään |
Missä perustaidoissa opiskelijoillasi on erityisiä puutteita ja millaisia puutteet ovat? |
kaikissa |
opiskelussa vaadittava luku- ja kirjoitustaitoa, opiskelutekniikka, ajankäyttö….. |
riippuu ihan ryhmästä ja senkin sisällä yksilöstä. Puutteita on digitaidoissa, lukemisen nopeudessa, kirjoittamisessa |
Lukeminen, kirjoittaminen, luetun ja puhutun ymmärtäminen, puhuminen, puutteet ovat moninaiset. |
matematiikka , suomenkieli, atk |
opiskelutaidot, atk, suomi, englanti |
kuuntelutaidot tuppaavat haastamaan |
tvt-perusasioissa monilla isoja puutteita, myös erilaisten taulukoiden, aikajanojen ym. tulkinta ja sanoittaminen monelle vaikeaa. Tiedonhaku! |
– |
kaikissa harjaantumattomuutta, osalla oppimisen vaikeutta |
Lukeminen, kirjoittaminen |
ei mitään |
Mistä asioista haluaisit keskustella tilaisuudessa muiden opettajien kanssa? |
Mahdollisuudet polutteluun oppilaitosten ja koulutusten raja-aitojen yli. |
Mitä taitoja edellytetään ja millä tasolla taitojen tulisi olla? Hyväksi havaittujen menetelmien ja materiaalin pohdintaa |
siitä, että saataisiin selkeät kurssisisällöt suomen kielen opettamiseen peruskoulussa, ops on hyvä perusta, mutta se tarvitsee tarkentamista |
Tarpeellisen kieliopin määrä suhteessa toimivaan kielitaitoon |
kaikesta |
Miten opetat suomea ja englantia eri tasoisille opiskelijoille huomioiden heidän alaansa samassa ryhmässä? |
Perustaitojen määrittely ja sisällöt |
Lisää ajatusta siihen, miten perustaitoja voisi tuoda enemmän ja systemaattisemmin kaikkien aineiden kaikkeen opetukseen. |
– |
kokonaisuuksista, miten taitoja harjoitellaan kehämäisesti ja syventäen |
Miten voidaan oppia suomenkielieltä tehokkaammin/nopeammin |
kuuntelu riittää, kiitos |
Digikartoitus yhteenveto Tavastia
Ryhmätyö: Oppimistekoverbit
Mitä oppimistekoja A2.1-tason opiskelija tekee päivän aikana?
Mitä hän ei tee?
Perusopetuksen vuosiluokkien 7-9 arviointikriteerit kaikille arvosanoille:
Jyväskylän kaupungin perusopetuksen osaamisen kehittäminen POSKE.